wtorek, 15 maja 2012

Home sick i Ulubiony Szwed.

Dziś jadąc 20 minut autobusem, gdzieś tam z wygnajewa górskiego, mogłam sobie oglądać potopione w słońcu wszystkie style architektoniczne domów w Norwegii. Boże jedyny jak im zazdroszczę. Tak samo jak i właścicielom mieszkania, w którym dziś byłam. TEN widok. TA wanna :D Coraz dotkliwiej odczuwam brak swojego kąta. Dość mam obcych ludzi na chacie, ciągłych przeprowadzek. Tego, że przed zakupem ślicznej puszki na ciastka, hamuje mnie wizja tego, że któryś z pół debili, z którymi jestem zmuszona mieszkać, zepsuje, pobrudzi, ukradnie etc.etc.
Ostatnio nawet spędziłam miłą godzinkę buszując po portalu norweskim, na którym jest pełno ogłoszeń o wynajem domów/mieszkań. Zakochałam się parę razy, wygrało jednak mieszkanie w loftach. Absolutnie podbiło moje serce. Już miałam wizję watahy odwiedzających nas znajomych, których mogę gościć z honorami w drugiej sypialni...tak, tak. Problem w Norwegii z wynajem jest taki, że płacimy z góry przeważnie 3krotną kaucję..czyli na dzień dobry muszę mieć ok 25 tys.koron plus 1wszy czynsz. tak to wygląda. I często też życzą sobie rekomendacje od poprzedniego właściciela, u którego mieszkaliśmy... Czy uwzględnią opinię Taty...?

Nastąpiła też wiekopomna chwila : Wilk dostał 1wszą wypłatę. Zakupy były przemyślane i odpowiedzialne przy czym nadal fajne i ładne :D a wspominam o tym, ponieważ dzięki temu spotkaliśmy w Carlingsie tak cudownego, wspaniałego Szweda, że słów nie mam. Jak wyjęty z lat 70, wyluzowany, świetnie ubrany niby od niechcenia, a jednak z "tym czymś". Naprawdę. Nie mogliśmy dojść do porozumienia, które z nas bardziej się w Nim zakochało : ja czy Wilk. Nabyliśmy bluzę dla Wilka, tak nadmienię. Jak mi ktoś jeszcze raz kiedyś wspomni, że Szwedzi to jakieś dziwadła osobliwe, mruki etc.etc. to zatłukę delikwenta czym będę miała pod ręką. Choćby szwedzkim klopsikiem z Ikei.
Póki co odliczam czas do wyjazdu do mamy - minął prawie rok odkąd się ost. widziałyśmy ..i tak być nie może. Dużo planuję, rozmyślam, ogarniam wstępnie. Co z tego winiknie - mam nadzieję pochwalić się już niedługo. Teraz kilka zdjęć.

                                             
                                            "Moje" mieszkanie, które wynalazłam z ogłoszenia. Może poczeka do jesieni...

                                                 A tak wygląda "moje" mieszkanie z zewnątrz.

                                                        Takie tam o z wczorajszego spaceru do pracy.Zaraz obok był Narvesen, w którym Pan Właściciel prosił, żebym "znalazła przebaczenie w swoim sercu dla Niego za to, że nie miał coli" :D
                                                Taki tam ktoś ma widok.                              
                                              Zwykły taki widok z salonu.
           

                                                   W stole się zakochałam, chociaż drań paskudnie się myje.
                                                             Wydrążony pieniek. W środku kabelek i żarówka. Dajesz abażur i voila!
                                                     Wielka wanna, w której spędziłam ponad pół h. ...\szorując ją ;)
                                                        Fajne, fajne.
                                                       Element pokoju dziecinnego.
                                                         Widok "sprzedomem"
                                                       Jakże pomysłowo i uroczo pani Domu sobie urozmaiciła komodę. Każda gałeczka inna.



                                                 Bogactwo :D
                                     Kolejny ten sam widok. I tak, tam po lewej to morze. Zatoka w sumie.
                                                            eh

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz